Hírek : A menekültek harmadik hulláma ellen - A VMSZ holdudvarú nemzeti tanács diktatúrájában |
A menekültek harmadik hulláma ellen - A VMSZ holdudvarú nemzeti tanács diktatúrájában
2007.01.19. 18:15
2007.01.19. vmdp.n1.hu, commora.hu nyomán- A Magyar Összefogás Koalíció névadói a megbeszélésen ismertették a magyar pártok összefogása eredményeként kialakult eredményes választási kampányt és a Koalíció öt pontból álló tevékenységi tervét, melynek legfontosabb összetevői a küzdelem a betelepítés harmadik hulláma ellen, a részarányos képviselet s ezzel összefüggésben a kisebbségi szavatolt képviselői helyek a szerb parlamentben, valamint a Kisebbségi Kódex meghozatalára vonatkozó törvényjavaslat beterjesztése. E kisebbségi jogszabálygyűjtemény része kell legyen a vajdasági magyarság egészének megfelelő autonómiamodell.
Ágoston András és dr. Páll Sándor rámutattak arra is, hogy a Politika c. belgrádi napilapban december 20-án megjelent információból kiderül, három lista (közöttük a VMSZ) esetében nyilvánvalóvá vált, hogy legalább egy esetben a választási törvény büntető rendelkezéseinek megszegésével zajlott a támogatói aláírások begyűjtése. A már elhalt támogató „hitelesített” aláírása indokolttá teszi a megfelelő nyomozati eljárás elindítását. Ilyen értelemben a Magyar Összefogás Koalíció névadói a legrövidebb időn belül megteszik a szükséges intézkedéseket. Vállalták azt is, erről értesítik Geert Ahrens nagykövetet is.
Matuska Márton: A nemzeti tanács diktatúrájában
Az a nemzeti tanács, amelyet ráerőszakolnak arra a nemzeti közössége, amelyet nem ugyanaz a közösség választott, csakis erőszakkal uralkodat a közösség felett. A Magyar Nemzeti Tanács lényegében tehát diktatórikus eszközökkel tartja csekélyke hatalmát. Ez a hatalom azonban éppen arra elegendő, hogy a kisebbségi közösség elnyomva érezze magát. Esetünkben a nemzeti tanács által, amely tanács eszköze egy olyan magyar politikai pártnak, amelynek a politikájára az itteni magyarság zömének nincsen hatása. Ismerve a párt elnökének erőszakos, ellentmondást nem tűrő természetét az is megállapítható, hogy még a pártja tagjainak nagy része sem, amit sokan sérelmeznek is közülük. Az már csak természetes, hogy ez a nemzeti tanács az erőszakot az általa támogatott állami szervektől kapja, lényegében tehát az állam e nemzeti tanácsnak rendelkezésére bocsátja saját szerveinek eszközeit olyan mértékben, hogy uralkodhasson a kisebbségünk felett. Mivel a tanácsban a kisebbségek tagjai vállalnak szerepet, ilyenformán az állam a tanácson keresztül gyakorolja diktatórikushatalmát kisebbség felett magyar politikusaink révén. A magyar nemzeti tanács már megalakulása előtt megosztotta kisebbségi közösségünket azáltal, hogy látszott: nem fogja képviselni a teljes közösséget, hanem csak azt a részét, amely elfogadja: a közvetlen állami atyáskodást, az állam által kedvelt párt egyeduralmát, a többségi nemzet által választott kormány elnökét a nemzeti tanácsok közösségének legfőbb irányítójául.
Szigorú pártcenzúra Az így létrehozott nemzeti tanács azután egyébbel sem törődött, minthogy látszattevékenységgel igazolja létét, miközben a kisebbségünk létkérdéseiben illetéktelennek nyilvánítsa magát. Néhány éves tevékenysége során a nemzeti tanács sok-sok megnyilvánulásából idézhetünk bizonyítékokat. Csak néhány fontosat említsünk példa gyanánt, hiszen a teljes felsorolás sok is és felesleges is. Nemzeti tanácsunk nem tartotta magát illetékesnek megszólalni a Magyarországon szerzett egyetemi oklevelek honosítása, a magyar nemzeti közösségünk tagjainak bántalmazása ügyében stb. Az uralkodó magyar párt a szerb többség politikai pártjaival kötött koalíciós megkötöttségek miatt partnereinek irányítása alatt áll, s nemzeti tanácsának tevékenységét irányítja a szerb kormányfő is, aki a törvény szerint az összes kisebbségi tanács élén áll. Ugyanakkor a favorizált magyar párt minden alkalmat megragad, hogy hatalmát és befolyását erősítse, ami akár még hasznos is lenne, ha ez a buzgalma nem korlátozódna kizárólag arra, hogy a magyar közösségünk fölött kakaskodhasson. Például: Ma már szinte alig mutathatunk magyar tömegtájékoztatási eszközt, amelyet nem a nemzeti tanács irányít. Ennek következménye, hogy tömegtájékoztatási eszközeink az uralkodó pártról nem közölnek tisztességes véleményt. Lényegében szigorú pártcenzúrát gyakorol ez a párt tömegtájékoztatási szerveink felett. A cenzúra álcázására hamis érveket használ, arra hivatkozik, hogy a magyarságon belül meg kell őrizni az egységet.
A feltárás késik Az már a fentebbi pontokban megállapított tények következménye, hogy tömegtájékoztatási eszközeinkben nemzeti közösségünk nyílt kérdéseinek a feltárása egy évtized óta várat magára. Ha valamely más pártunk vagy egyesültünk ezt meg is fogalmazta, mint például a magyar autonómia kérdését, az uralkodó párt ezzel úgy manipulál, hogy a közösségünk tagjaihoz szólva lényegében számon tartja és emlegeti, a szerb állami szervektől és a szerb politikai partnereitől azonban nem követeli, a velük tartott tárgyalásai során meg sem említi. Gyér nemzetközi kapcsolatai során is elhallgatja, s ha esetleg szóba is kerül, a Vajdaság tartomány autonómiáját mindig elébe helyezi. Nemzeti közösségünk szerény anyagi támogatásokhoz jut az anyaországból és a szerb állami szervektől. Egyeduralmának következtében azonban szinte nincsen olyan pénzforrás, amely ne az uralkodó párt kasszájába ömlesztené a kisebbségünknek szánt hazai és külföldi támogatásokat. Így olyan embereket is a hálójába von, akik csupán megélhetési gondjaik enyhítése miatt kényszerülnek a párt vagy az általa működtetett nemzeti tanács mellé állni. A fentiek ismeretében már érthető, hogy a sok-sok szabálytalanság, törvénytelenség és fogyatékossága ellenére a nemzeti tanács létezik és működik. Valójában ez ma egy olyan intézmény, amelyre rámondhatjuk azt is, hogy csakugyan létezik és működik, de azt is, hogy se nem létezik, se nem működik. Ezen állítás igazolására elegendő, ha csupán a jelenlegi állapotára utalunk, amikoris megbízatása réges-régen lejárt, de mind a tanács, mind az őt létrehozó állami szervek úgy tesznek, mintha mindennek a legjobb rendin menne dolga. Akár összegezésként is leszögezhetjük röviden: A magyar nemzeti tanács azért létezik, mert az állam védeni tudja általa a többségi nemzet vélt, rosszul felfogott érdekeit a kisebbségi jogok követelésével szemben; az állam talált egy olyan megfelelő magyar testületet, mely a szavatolt előnyök ellenében elhallgatja a magyar kisebbség igazi jogainak követelését.
www.vmdp.n1.hu
|