Hírek : 2 millióval kevesebb utast jelenthet a Malév hiánya |
2 millióval kevesebb utast jelenthet a Malév hiánya
2012.02.26. 11:50
A Malév (Magyar Légiközlekedési Vállalat) leállása miatt a Liszt Ferenc-repteret üzemeltető (túlnyomórészt német tulajdonban lévő) Budapest Airport (BA) utasszáma várhatóan 2 millióval marad el a tervezettől - mondta el Hardy Mihály, a BA kommunikációs igazgatója. Az idén a reptérüzemeltető 9,2 millió utassal számolt, azonban a nemzeti légitársaság felszámolása miatt a Malév 1,5 millió tranzitutasa már "elveszett" a BA számára. Bár több légitársaság is jelezte, hogy új járatokat indít, vagy bővíti kapacitását, a Malév által hagyott űrt nem pótolják teljesen, így a BA kénytelen módosítani idei előrejelzésein.
Bár még sok a bizonytalanság, de 10 olyan úticél is van, ahová csak a Malév szállított utasokat, és amelyekre eddig más légitársaság nem jelentkezett. Ezek közé sorolta Hardy Mihály a belgrádi, szkopjei, szarajevói és a bejrúti repülőteret. Más vonalakra azonban már több légitársaság is bejelentkezett, ezek azonban április közepétől, végétől indítják járataikat, így a BA számára a február-március-áprilisi időszak mindenképpen gyenge lesz.
Az eddigi bejelentett légitársasági döntések alapján heti több új járatot indít Budapestről egyebek mellett a Lufthansa, az Air Berlin, a görög Aegean Airlines, a Ryanair, a SmartWings és a Wizz Air. Ezek a társaságok a Malév point-to-point (nem átszálló) utasainak 70-75 százalékát jelenthetik, de Hardy Mihály túlzónak nevezte a diszkont cégek által jelzett 2,5 milliót meghaladó utasszámot.
A BA azt már korábban bejelentette, hogy 20-25 százalékos, mintegy 250 fős létszámleépítésbe kezd, és számos takarékossági és költségcsökkentő lépésről is döntött, felfüggeszti például az idénre tervezett több mint 60 millió euró összértékű beruházást és fejlesztést. A repülőtér számára a Malév-utasok elvesztésén felül további pénzügyi kiesést jelent a Malév által bérelt irodák, helyiségek, parkolók, valamint a budapesti javítóbázis kiesése.
Hardy Mihály elmondta, hogy a Malév három irodaházat bérelt volna a reptéren, közülük kettő felújítását el sem kezdték, a harmadik, félig felújított iroda munkálatait pedig az új bérlő megtalálásáig felfüggesztették.
A Malév kiesése miatt néhány átalakítási munkát is el kell végeznie az üzemeltetőnek. Példaként említette, hogy a Ryanair a kettes terminálra érkezik, de az ottani gyakorlattól eltérően gyalogos beszállást szeretne, amelyet kéthetes tesztüzem előz meg.
(MTI)
Financial Times: A Malév tette jó regionális üzleti bázissá Budapestet
|
|
2012.02.12. 11:42 |
|
A Malév tette jó regionális üzleti bázissá Budapestet, véli egy fővárosi központtal működő brit ingatlanfejlesztési cég vezetője. A Financial Times cikke hosszasan foglalkozik a magyar nemzeti légitársaság ügyével. „Látványosan” reagált a légiközlekedési szakma a Malév összeomlására, írja a FT: „vagy tucatnyi” légitársaság jelentette be új járatok indítását Budapestről. A jelek szerint azonban egyikük sem fontolgatja, hogy átvegye a Malév olyan „ráhordó” jellegű célállomásait, mint például Kisinyov, Tirana, Belgrád, Szarajevó, Szkopje és Pristina – írta blogbejegyzésében a Financial Times budapesti tudósítója.
|
|
Malért: civil egyesület egy - piaci alapon működő - új nemzeti légitársaságért
|
|
2012.02.23. 17:11 |
|
Civil egyesület alakult egy új nemzeti légitársaság piaci alapon történő létrehozásáért; a Malért gazdasági szereplőkkel és a kormánnyal is tárgyalna az új társaság érdekében, amelynek megalakítása a pilóták szakszolgálati engedélyének érvényességi ideje miatt sürgető - ismertette Vécsei Mihály, a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért) elnöke csütörtökön sajtótájékoztatón.
|
Malévmagyarország
|
|
2012.02.12. 15:33 |
|
Hölgyeim és uraim, jó napot kívánok! Üdvözöljük Önöket a Malév Boeing 737-es repülőgépének fedélzetén. A repülési idő... A repülési idő harminc év lett. Nem kevés, nem is sok. Nekem az életem. A nagy találkozás, a nagy szerelem, mint azoknak a volt kollégáimnak, akik most vállukra dobott egyenruháikkal sietnek a parkolóba, hogy mihamarabb túl legyenek az utolsó pillanatokon. Nézem az interneten a fotókat, és sírok.
Megismerem néhányukat. Nem így kellett volna ennek történnie, és nem történhetett másként, csak idő kérdése volt, mikor következik be. A legnagyobb vesztesek persze ők, ezek az emberek, cókmókjukkal a vállukon. Mehetnek világgá, azt mondják, tárt karokkal várják őket. Bizonyára így van, hiszen jó szakemberek. Mennek majd, ha tehetik, de a szívük, az életük össze van törve, tudom. Meg aztán nem képmutatás ez? Hová menjen az a senior légi-utaskísérő, aki már nem kezdő, de még repülni szeretne. Hol várják őket?
|
|