MTI nyomán - Nem sokkal szerda reggel nyolc óra előtt Zalakomár közelében bontatni kezdte az autópálya melletti egyik mezőgazdasági feljáróutat az M7-es építésének egyik alvállalkozója, mert nem fizették ki a munkáját. Gaál Zoltán, a zalaegerszegi ZalaSprint-M Kft. építésvezetője a helyszínen azt mondta az MTI tudósítójának, hogy mintegy 24 ezer tonna mészkő és töltésföld felhasználásával készítették el az M7-es autópálya munkálatainak részét képező mezőgazdasági utakat. Miután a cég a közvetlen megrendelőtől nem kapta meg a tavaly elvégzett munka teljes ellenértékét, a követelését eladta az Ittasofőr Kft.-nek, amely szerdán megkezdte a bontást.
A meglehetősen bonyolult megrendelői láncolatról azt mondta: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megkezdett autópálya-építés nyertese a PVT-M7 Konzorcium volt, amelyben a Porr Építő Kft. a fő résztvevő. A Porr a balatonfüredi Kutas B.B.B. Kft.-nek adta ki a mezőgazdasági utakra vonatkozó megrendelést, de ez a cég közbeiktatta a Mezőbau Invest '09 Kft.-t, azonban még itt sincs vége a láncnak. A Mezőbau ugyanis a nyíradonyi Nyírút Kft.-nek adta tovább a megrendelést, amely végül megbízta a ZalaSprint-M Kft.-t a munkálatok elvégzésével.
Mészáros László hozzátette: a Nyírút Kft. képviselői az utóbbi hónapokban elérhetetlenekké váltak, tudomása szerint januárban, éppen hasonló lánctartozásos ügy miatt előzetes letartóztatásba került a cég vezetője. A Kutas B.B.B. Kft. elismerte ugyan a fizetési kötelezettségét - miután a láncban közöttük lévő Mezőbau Kft. tulajdonosa a Kutasnál is dolgozik -, ennek ellenére mégsem fizetett.
A ZalaSprint-M képviselői a fővállalkozót is megkeresték, ám a Porr jogi képviselőjétől azt a tájékoztatást kapták, hogy velük nem állnak jogviszonyban, ők a közvetlen alvállalkozóikat kifizették.
(MTI)