Témaindító hozzászólás
|
2005.04.19. 15:06 - |
A magyar autonómiák létjogosultságához kétség nem fér. A nyelvhasználatot illetöen: semmilyen ország nem kötelezheti arra más nemzethez tartozó állampolgárait, hogy névhasználatukat torzítsák. Jellemzö a szláv terülteken, még az EU tag Szlovákiában is, hogy a hivatalos nyelvhasználatban a nök családnevei után odateszik az "-ová" végzödést. Az is jellemzö a volt kisantant országokban és Kárpátalján is ,hogy a lefordítható keresztneveket nem anyakönyvezik anyanyelven, a magyar lefordíthatatlan keresznevek anyakönyvezése pedig az illetékes anyakönyvi hivatal hangulatán múlik. Ez a diszkrimináció az asszimilációs politika részjelensége, a nevek torzítását a nemzetközi jog tiltja. Az-ová végzödéssel a magyar családnév torzul és elveszíti autenticitását. Az EU tagságukkal büszkélkedö szlovákok még mindig ragaszkodnak ehhez, nem beszélve az ukránokról és a szerbekröl, de a romániai okmányokban is elöszeretettel torzítják, románosítják a magyar neveket.
A nemzetközi jog a névhasználatról: Személy- és helynevek kérdése egy nem hivatalos nyelvet beszélô kisebbség esetén. http://www.geocities.com/thunsor/kisebbsegijogokanemzetkoziben.pdf
"Ez a jog egyértelmûen ismert a nemzetközi jogban, mint a magán- és családi élethez való jog része.5 Valószínûleg az etnikai és nyelvi kisebbségek jogainak is része a Polgári és Politikai Jogok Nemzetközi Egyezségokmánya 27. cikkelye alapján. Emellett egyre több olyan nemzetközi és regionális szerzôdés és más dokumentum tartalmazza, amely a nemzeti, nyelvi vagy etnikai kisebbségekkel foglalkozik.6 Egyik állam sem tilthatja meg senkinek sem azt, hogy olyan neve vagy vezetékneve legyen, amely nem a hivatalos nyelven van, vagy amelyet nem tartalmaz egy elôírt lista. A nevek és a vezetéknevek azonosítanak valakit a családján vagy közösségén belül, s így a magán- és családi élet elválaszthatatlan részét képezik. Amikor néhány évvel ezelôtt Bulgáriában betiltották a török neveket, vagy amikor Szlovákia megpróbált bizonyos neveket vagy vezetékneveket magyar származású polgáraira ráerôltetni, az ellenkezett a nemzetközi joggal. Ez nem egy új kollektív jog, amellyel csak bizonyos csoportok rendelkeznek, hanem alapvetô egyéni, emberi jog, amely már része a hatályos nemzetközi jognak."
Tehát a magyar nök családnevei után a hivatalos érintkezésben az -ová végzödés odaírása, torzítás, etikátlan, törvénytelen és ezzel családnév hitelességét elveszíti.
Nemzetközi kisebbségi jogok
A teljes magyar önrendelkezési jog érvényre juttatására már minden
|
|
|
nemzetközi jogi feltétel megadatott.
Létezö példák a bizonyítékai a jól működő autonómiáknak és szabad nyelvhasználatnak
Most föleg azokhoz a magyarokhoz szeretnék szólni, akik bizonytalanok a teljes magyar önrendelkezés és nyelvhasználat jogosságában. Nem kell messzire mennünk, mert számos példa van a jól működő autonómiákra az EU-s és nem EU-s országokban is. Azt nagyon kevesen hangoztatják föleg Felvidéken, hogy az EU-n belül rengeteg autonómia létezik. Könnyebb elhallgatni, eltusolni a tényeket és valami misztifikált, különös igénynek feltüntetni a magyar autonómiák iránti kérelmet. Nemcsak a szomszédos kedvezményezett volt kisantant országok, hanem a jelenlegi magyar média, sőt az EU is hallgat ezekről, nem beszélve a MKP köntörfalazását a gyakorlatban a tartalmat nélkülözö kulturális autonómiáról. A magyar teljes önrendelkezési jog érvényesítése azaz a területi autonómiák létjogosultsága nem kérdés, csak az egész kínosan érinti a trianoni illetve párizsi "kedvezményezetteket", bár ezen országok egy jó része már nem is létezik (Csehszlovákia, Jugoszlávia, Szovjetúnió ) úgyhogy ezek a szerződések érvényüket vesztették, bár gyorsan kipótolták ezt a hiányt a magyar politikusok a megkötött alapszerződésekkel. Ha már EU, akkor hivatkozzunk az EU-ban létező autonómiákra és Svájcra.
Dél-Tirol -klasszikus példája a kiválóan működő autonómiának, gazdasági, kulturális, közigazgatási önállóság, tehát a tartományban élőknek megadatott a teljes önrendelkezési jog, állam az államban.
További autonómiák Európában:
Dánia- két külső autonóm terület ( Grönland és Feröer szigetek),
Finnország ( svéd többségű autonóm Aland szigetek),
Portugália ( két autonóm régió Azori-szigetek, Madeira),
Spanyolország ( hét !!! autonóm régió négy hivatalos nyelv !),
Korzika, Szardínia további autonóm tartományok.
Szlovákiában és Romániában a magyar nem hivatalos nyelv, nézzük meg az EU-s országokat:
Belgium- 3 hivatalos nyelve van az országnak, francia, holland,német, az összlakosság 10,2 millió
Finnország-2 hivatalos nyelv , finn és svéd nyelv ( összlakosság 5,1 millió, mint Szlovákia!!!)
Írország- 2 hivatalos nyelv, ír és angol, összlakosság 3,6 millió
Luxemburg- 3 hivatalos nyelv, luxemburgi, francia és német, lakosság 441 ezer fő
Olaszország 3 hivatalos nyelv az olasz ,német, szlovén, lakosság 57,7 millió
A külső (az Európán kívüli francia, angol stb.fennhatóságú) autonómiák létezéséről nem is beszéltem,.
Nem beszéltem a nem EU tag Svájcról ahol francia, német és olasz a hivatalos nyelv és a kantonrendszer az autonóm régiók működéslének felel meg. Svájcban a lakosság 71%-a német, 22%-a francia, 6%-a olasz és 1%-a rétoromán, ezek teljes egyenjogúságban élnek békésen egymás mellett, nyelvi, területi, kulturális, vallási egyenlőségben, minden nyelv hivatalos az egész országban. Miért ne lehetne Erdélyben megadni az ott élő 25%-nyi vagy a Stzlovákiában élő 10%-nyi magyarnak azokat a jogokat, amelyeket Svájcban a 22% franciának, 6%-nyi olasznak sőt az 1%-nyi retorománnak is megadnak.
Saját szememmel is meggyőződhettem róla, hogy egy svájci és dél-tiroli hivatalos nyomtatványon több nyelven feltüntetik a kitöltendő üres sorok előtt a kitöltendő adatok tárgyát, az illető választhat, az üres sorokat olyan nyelven tölti ki, amilyen nyelven akarja, amilyen nyelvterületen él. Sőt láttam már olyan nyomtaványt is, ahol az államnyelveken kívül angol nyelven is ki lehetett tölteni azt ,ez egy svájci nyomtatvány volt. Egyébként hasonló iratok voltak az Osztrák-Magyar Monarchia nyomtatványai , ezeken magyarul, szlovákul,ruténül,németül vannak feltüntetve az adatok. Ezek az egyszerű emberek adózással kapcsolatos okmányai , az 1900-as évekből,tehát hivatalos iratok. A hitetlenebbek kedvéért egy bemásolt példányt fel fogok tenni a honlapra.
A másik kérdés az ú.n. "kis nemzet kérdése ",mely párosul egy indokolatlan büntudattal is:
Az elmúlt 50 év alatt belesulykolták a kommunisták az emberekbe a "kis nemzet és kis ország vagyunk" szlogent Magyarországon, a meghunyászkodás szlogenjét. Nézzük meg ,hogy hol is tartunk az EU-ban ,ha nem csupán a jelenlegi Magyarországot, hanem a nemzet egészét vesszük.
Ha azt mondjuk, hogy Európában 15 millió magyar él, akkor egyáltalán nem a kis nemzetek közé tartozunk.
A 10-11 milliós lakosság alatti országokat sorolom:
Ausztria, Belgium, Dánia, Finnország, Görögország, Írország, Luxemburg, Portugália, Svédország, Csehország, Szlovákia, Lettország
Az előttünk álló nagyobb lélekszámú EU-s országok: Franciaország, Nagy Britannia, Lengyelország, Spanyolország, Németország. Hollandia lakossága 15,5 millió.
A legnagyobb kisebbségben élő nemzet Európában a magyar ( kb.5 millió)
Következtetések:
1. Az autonómia , mint a magyarság teljes önrendelkezési jogának megadása az EU-ban nemhogy nem egy kuriózum, hanem természetes igény és természetes dolognak kell tekinteni a emgvalósítását, hisz rengeteg jó példa van erre, ami különösen indokolja pedig az, hogy a legnagyobb európai kisebbségben élő nemzet vagyunk
2. A neoliberális eszmék által hirdetett egyén szabadsága nem egyenlő a nemzet szabadságával, erre nem lehet hivatkozni az autonómiával szemben, addig amíg írásba nem foglalják a magyarság teljes önrendelkezési jogának szabad gyakorlását , addig az elszakított magyar nemzetrészeknek nincs meg a teljes önrendelkezési joguk. Az egyén szabadsága nem szavatolja egy népcsoport, nemzetrész szabadságát .
3. A "kis nép ,kis nemzet vagyunk" elhintett nemzetromboló szlogen abszolút nem igaz, hisz csak 5 nagyobb ország, és 5 nagyobb nemzet létezik az EU-s országokban .Senkinek ne higgyjük el azt, hogy csúszómászó rabszolgaként kell viselkednük ahhoz ,hogy Európa "befogadjon", el kell feledtetni az emberekkel a kis nemzet vagyunk szlogent.
4.Ne feledjük, a magyar autonómiák gyűrűjének létrehozása a jelenlegi országhatárok körül ( erdélyi,felvidéki,kárpátaljai,délvidéki) a nemzet határokon átívelő kulturális - gazdasági egyesítésése felé a legelső lépés , a teljes magyar identitáshoz a kettős állampolgárság intézményének bevezetése szükséges.
5. a több hivatalos nyelv megléte egy országban szintén nem kuriózum, mert rengeteg példa van rá az EU-s és nem EU-s országokban is, ez is természetes dolog, ugyanis hasonló lélekszámú országokban mint Szlovákia több hivatalos nyelv létezik ( Belgium, Finnország, Írország, Luxemburg, Svájc, Olaszország), így a magyarok Szlovákiában (vagy a többi elszakított területen ) nyugodtan kérhetik a magyar nyelv hivatalossá tételét, hisz ezekre van analógia az EU-ban és azon kívül is. A szlovák nyelvtörvény diszkriminatív ( ne csak a helységnévtábla mutassa, hogy magyarok lakta településről van szó, hanem például az orvosi rendelőben vagy hivatalokban is kétnyelvű feliratok legyenek, a pósta is kézbesítse a magyarul címzett leveleket és a hivatalokban az ügyintézés nyelve, a nyomtatványok is legyenek kétnyelvüek, a minisztérium fogadja el magyar területröl a magyar nyelven írt dokumentumokat, ha nem tudják hogyan kell megvalósítani menjenek el 5 milliós Finnországba , ahol 300 ezer svéd él , tanulhatnak tölük.
6. Az EU vizsgálja felül a Benesi dekrétumokat, hisz még mindig érvényben vannak, egy részüket bizonyos esetekben alkalmazzák (kárpótlás, autonómia ellen) ez ellentétben áll sok nemzetközi emberjogi alapokmánnyal , sőt az EU alkotmányával is szemben áll ! Ez nem lehet akadálya az autonómia létrehozásának Felvidéken ! Erdélyben több mint 600 ezer ember aláírásával kéri a Székelyföldi Autonómia létrehozását, ez is természetes igény.Dévidéken évtizedek óta küzdenek az autonómia megvalósításáért mégis mindig van valamilyen ok, ami miatt elodázzák és időhúzással folytatják a további asszimilációt "területrendezés", diszkriminatív törvények révén. http://www.geocities.com/thunsor/tudatosasszimilaciospolitika.pdf www.atrocitasok.atw.hu
7. Még egyszer mondom, a magyar autonómia iránti igény nem valami rendkívüli, egyedülálló kérés, hanem természetes követelés, már jóval korábban meg kellett volna tenni !
8. a nemzetközi jog melletünk áll ( Helsinki záróokmány, Hágai Ajánlások,Európai Tanács ajánlások, ENSZ Emberjogi Bizottság ajánlások, sőt a Trianoni diktátum mellékletében csatolt külön dokumentumban is szerepel az autonómia létrehozás lehetősége,melyet a kisantant országai mind aláírtak ) csupán az akarat hiányzik hozzá, a jogi hátteret illetően lásd a kisebbségi dossziét: http://www.geocities.com/hunsor/pdfdokumentumtar.htm?200516
| |
Minek nyitott kapukat döngetni? Ha van Magyarok Világszövetsége, akkor annak kellene ezt felvállalni, nam pedig új intézményt létrehozni! |
Ennek ellenére Szlovákiában mégis azt állítják, hogy Európában nincsen olyan ország amelyben több hivatalos nyelv lenne. Séot időnként úgy mondják, hogy az egész világon.
Továbbá a szlovákoknak elég előhúzniuk az őket ért sérelmeket a Monarchia idején, plussz a II. világháborúban soha meg nem történt, szlovákellenes vérengzésekről költnek történeteket, amelyekkel etetik a nyilvánosságot. A nemlétező ezeréves elnyomásról nem is beszélve. Ezekre hivatkozva pedig azt mondják: "Magyar kussolj! mert vétkeztél a szlovák nép ellen."
És amíg a Beneąi dekrétumok érvényben vannak addig ennek jogi alapja is van.
A Beneąi-dekrétumok eltörlésének egy útja azért lenne. Beadvány az alkotmánybíróságra Csehországban és Szlovákiában, mert a jogsértés ellenkezik a nemzetzközi szerződésekkel, és így azt az alkotmánybíróság köteles lenne hatályon kívül helyezni. |
A jövönk érdekében egy javaslat:
Üdvözlök MIndenkit !
A jövönk érdekében egy javaslat:
Senki nem tagadhatja meg a magyar nemzet együvé tartozásának a jogát. Tekintettel arra, hogy az alapvetö teljes önrendelkedelkezési jog sem adatott meg jelenleg a külhoni magyarságnak szükséges egy Magyar Jogvédö Liga megalakitása, amelynek pártok fölötti intézménynek kellene lennie és az összmagyarságot ért sérelmek felkutatását, orvoslásának jogi útra terelését, a kettös állampolgárság támogatását és a területi autonómia ügyének nemzetközi porondon történö képviseletét lenne hivatott betölteni, elsösorban szakemberek-nemzetközi jogászok, történészek, alkotmányjogászok segítségével a világ minden táján élö magyarság soraiból. Elsödleges cél: a magyarok lakta elszakított területeken éljenek magyar állampolgárok saját teljes jogú független területi autonómiában. Másodszor: ezen autonóm tartományok kapcsolatát egyre szorosabbra füzni Magyarországgal, igény esetén népszavazással dönteni ezen területek uniójáról Magyarországgal . Lehet,hogy még az unió létrehozása sem müködne nemzetközi bírósági határozat nélkül, de addig amíg az IPHJ petícióját sem a külhoni sem pedig a Magyarországon élö magyaság hivatalos körei vagy a civil társadalom sem támogatja, addig nincs miröl beszélni. A Magyar Jogvédö Liga abban különbözne az eddigi magyar kezdeményezésektöl, hogy egyszerre képviselné az egész külhonba szakadt magyarság autonómia-kérését, egy elöre megállapodott és megrajzolt tartományi határok gyürüjének létrehozását képviselné nemzetközi porondon.Tehát egyszerre lépne fel az erdélyi, kárpátaljai, délvidéki és felvidéki magyarok ügyéért nemzetközi porondon (ENSZ,EU,Hága). Ennek a szervezetnek a feladata lenne a sérelmek kárpótlásának ügye és az IPHJ és UNY ENSZ beadványok támogatása is. Természetesen ez csak a külhoni magyarság megkérdezésével és támogatásával történhet. Ennek a szervezetnek a létrehozását, megszervezését talán a MVSZ tudná a legjobban lebonyolítani. Tudom, hogy hasonlít a tevékenység a 30-as években a Revíziós Liga feladataihoz és küldetéséhez, de ma a dolgok jogi síkra terelése csak egy szakmailag jól képzett és tájékozott jogász---történész csapattal lehetséges. Szükség lenne egy ilyen szervezetre.Igaz egy térkép a Magyarország körül megrajzolt autonóm tartományok gyürüjével nagy visszhangot váltana ki a volt kisantant országok vezetö politikusai körében, de a visszhang eljutna oda is ahová kell, a nemzetközi fórumokig . Erre is fel kell készülni, ezért kell a nemzetközi jogban, emberi jogokban- a kollektív és egyéni jogban, alkotmányjogban és történelemben, hadtörténetben, jogtörténetben nagyon jól tájékozott képviselet, akik, ha kell nemzetközi bíróságon dokumentumokkal, jogszabályokkal képesek alátámasztani igazunkat. Tehát mégegyszer: azt kell menteni ami még menthetö éspedig a kettös állampolgárság intézményének és a magyar autonómiák gyürüjének létrehozásával. Késöbb lehet a többiröl beszélni. A nemzeti öntudat ébresztése ebben az ateista, önzö, konzum-idióta országban nem könnyü feladat, mert a kétpártrendszer az árnyékpártokkal mindent a napi politika síkjára terel. A mai Magyarország konzum-embere csak az orra hegyéig lát. Mondjátok meg öszintén ehhez a 7 millió közönyös, csak saját pecsenyéjét sütögetö, konzum-idióta, ateista magyarnak már nehezen mondható tömeghez , olyan nagy vehemenciával csatlakozna mondjuk az erdélyi hitében,nemzettudatában, hagyományaiban még megmaradt magyarság?Gondolhatjuk,hogy kellenek nekik a Gyurcsány-félék és az öket megszavazó népség? Ezért célszerü elsö lépésben független magyar tartományokat létrehozni,úgy, hogy ebben magyar állampolgárságú lakosok lakjanak. Innen már csak egy jóval kisebb lépésre áll a revízió, ha ennek értelme van, mert egy nemzetvesztö, neobolsevik-arisztokrácia által vezetett, és neoliberális eszmék térhódításával roncsolt tudatú országhoz nem érdemes csatlakozni ,csak akkor ha ez a szellemiség eltünik az országból, akkor érdemes erröl beszélni. Addig is állampolgárságot és teljes jogú területi önrendelkezést minden magyarnak !
Üdv:
Nemzetidal
|
A magyar autonómiák létjogosultságához kétség nem fér. A nyelvhasználatot illetöen: semmilyen ország nem kötelezheti arra más nemzethez tartozó állampolgárait, hogy névhasználatukat torzítsák. Jellemzö a szláv terülteken, még az EU tag Szlovákiában is, hogy a hivatalos nyelvhasználatban a nök családnevei után odateszik az "-ová" végzödést. Az is jellemzö a volt kisantant országokban és Kárpátalján is ,hogy a lefordítható keresztneveket nem anyakönyvezik anyanyelven, a magyar lefordíthatatlan keresznevek anyakönyvezése pedig az illetékes anyakönyvi hivatal hangulatán múlik. Ez a diszkrimináció az asszimilációs politika részjelensége, a nevek torzítását a nemzetközi jog tiltja. Az-ová végzödéssel a magyar családnév torzul és elveszíti autenticitását. Az EU tagságukkal büszkélkedö szlovákok még mindig ragaszkodnak ehhez, nem beszélve az ukránokról és a szerbekröl, de a romániai okmányokban is elöszeretettel torzítják, románosítják a magyar neveket.
A nemzetközi jog a névhasználatról: Személy- és helynevek kérdése egy nem hivatalos nyelvet beszélô kisebbség esetén. http://www.geocities.com/thunsor/kisebbsegijogokanemzetkoziben.pdf
"Ez a jog egyértelmûen ismert a nemzetközi jogban, mint a magán- és családi élethez való jog része.5 Valószínûleg az etnikai és nyelvi kisebbségek jogainak is része a Polgári és Politikai Jogok Nemzetközi Egyezségokmánya 27. cikkelye alapján. Emellett egyre több olyan nemzetközi és regionális szerzôdés és más dokumentum tartalmazza, amely a nemzeti, nyelvi vagy etnikai kisebbségekkel foglalkozik.6 Egyik állam sem tilthatja meg senkinek sem azt, hogy olyan neve vagy vezetékneve legyen, amely nem a hivatalos nyelven van, vagy amelyet nem tartalmaz egy elôírt lista. A nevek és a vezetéknevek azonosítanak valakit a családján vagy közösségén belül, s így a magán- és családi élet elválaszthatatlan részét képezik. Amikor néhány évvel ezelôtt Bulgáriában betiltották a török neveket, vagy amikor Szlovákia megpróbált bizonyos neveket vagy vezetékneveket magyar származású polgáraira ráerôltetni, az ellenkezett a nemzetközi joggal. Ez nem egy új kollektív jog, amellyel csak bizonyos csoportok rendelkeznek, hanem alapvetô egyéni, emberi jog, amely már része a hatályos nemzetközi jognak."
Tehát a magyar nök családnevei után a hivatalos érintkezésben az -ová végzödés odaírása, torzítás, etikátlan, törvénytelen és ezzel családnév hitelességét elveszíti.
Nemzetközi kisebbségi jogok
A teljes magyar önrendelkezési jog érvényre juttatására már minden
|
|
|
nemzetközi jogi feltétel megadatott.
Létezö példák a bizonyítékai a jól működő autonómiáknak és szabad nyelvhasználatnak
Most föleg azokhoz a magyarokhoz szeretnék szólni, akik bizonytalanok a teljes magyar önrendelkezés és nyelvhasználat jogosságában. Nem kell messzire mennünk, mert számos példa van a jól működő autonómiákra az EU-s és nem EU-s országokban is. Azt nagyon kevesen hangoztatják föleg Felvidéken, hogy az EU-n belül rengeteg autonómia létezik. Könnyebb elhallgatni, eltusolni a tényeket és valami misztifikált, különös igénynek feltüntetni a magyar autonómiák iránti kérelmet. Nemcsak a szomszédos kedvezményezett volt kisantant országok, hanem a jelenlegi magyar média, sőt az EU is hallgat ezekről, nem beszélve a MKP köntörfalazását a gyakorlatban a tartalmat nélkülözö kulturális autonómiáról. A magyar teljes önrendelkezési jog érvényesítése azaz a területi autonómiák létjogosultsága nem kérdés, csak az egész kínosan érinti a trianoni illetve párizsi "kedvezményezetteket", bár ezen országok egy jó része már nem is létezik (Csehszlovákia, Jugoszlávia, Szovjetúnió ) úgyhogy ezek a szerződések érvényüket vesztették, bár gyorsan kipótolták ezt a hiányt a magyar politikusok a megkötött alapszerződésekkel. Ha már EU, akkor hivatkozzunk az EU-ban létező autonómiákra és Svájcra.
Dél-Tirol -klasszikus példája a kiválóan működő autonómiának, gazdasági, kulturális, közigazgatási önállóság, tehát a tartományban élőknek megadatott a teljes önrendelkezési jog, állam az államban.
További autonómiák Európában:
Dánia- két külső autonóm terület ( Grönland és Feröer szigetek),
Finnország ( svéd többségű autonóm Aland szigetek),
Portugália ( két autonóm régió Azori-szigetek, Madeira),
Spanyolország ( hét !!! autonóm régió négy hivatalos nyelv !),
Korzika, Szardínia további autonóm tartományok.
Szlovákiában és Romániában a magyar nem hivatalos nyelv, nézzük meg az EU-s országokat:
Belgium- 3 hivatalos nyelve van az országnak, francia, holland,német, az összlakosság 10,2 millió
Finnország-2 hivatalos nyelv , finn és svéd nyelv ( összlakosság 5,1 millió, mint Szlovákia!!!)
Írország- 2 hivatalos nyelv, ír és angol, összlakosság 3,6 millió
Luxemburg- 3 hivatalos nyelv, luxemburgi, francia és német, lakosság 441 ezer fő
Olaszország 3 hivatalos nyelv az olasz ,német, szlovén, lakosság 57,7 millió
A külső (az Európán kívüli francia, angol stb.fennhatóságú) autonómiák létezéséről nem is beszéltem,.
Nem beszéltem a nem EU tag Svájcról ahol francia, német és olasz a hivatalos nyelv és a kantonrendszer az autonóm régiók működéslének felel meg. Svájcban a lakosság 71%-a német, 22%-a francia, 6%-a olasz és 1%-a rétoromán, ezek teljes egyenjogúságban élnek békésen egymás mellett, nyelvi, területi, kulturális, vallási egyenlőségben, minden nyelv hivatalos az egész országban. Miért ne lehetne Erdélyben megadni az ott élő 25%-nyi vagy a Stzlovákiában élő 10%-nyi magyarnak azokat a jogokat, amelyeket Svájcban a 22% franciának, 6%-nyi olasznak sőt az 1%-nyi retorománnak is megadnak.
Saját szememmel is meggyőződhettem róla, hogy egy svájci és dél-tiroli hivatalos nyomtatványon több nyelven feltüntetik a kitöltendő üres sorok előtt a kitöltendő adatok tárgyát, az illető választhat, az üres sorokat olyan nyelven tölti ki, amilyen nyelven akarja, amilyen nyelvterületen él. Sőt láttam már olyan nyomtaványt is, ahol az államnyelveken kívül angol nyelven is ki lehetett tölteni azt ,ez egy svájci nyomtatvány volt. Egyébként hasonló iratok voltak az Osztrák-Magyar Monarchia nyomtatványai , ezeken magyarul, szlovákul,ruténül,németül vannak feltüntetve az adatok. Ezek az egyszerű emberek adózással kapcsolatos okmányai , az 1900-as évekből,tehát hivatalos iratok. A hitetlenebbek kedvéért egy bemásolt példányt fel fogok tenni a honlapra.
A másik kérdés az ú.n. "kis nemzet kérdése ",mely párosul egy indokolatlan büntudattal is:
Az elmúlt 50 év alatt belesulykolták a kommunisták az emberekbe a "kis nemzet és kis ország vagyunk" szlogent Magyarországon, a meghunyászkodás szlogenjét. Nézzük meg ,hogy hol is tartunk az EU-ban ,ha nem csupán a jelenlegi Magyarországot, hanem a nemzet egészét vesszük.
Ha azt mondjuk, hogy Európában 15 millió magyar él, akkor egyáltalán nem a kis nemzetek közé tartozunk.
A 10-11 milliós lakosság alatti országokat sorolom:
Ausztria, Belgium, Dánia, Finnország, Görögország, Írország, Luxemburg, Portugália, Svédország, Csehország, Szlovákia, Lettország
Az előttünk álló nagyobb lélekszámú EU-s országok: Franciaország, Nagy Britannia, Lengyelország, Spanyolország, Németország. Hollandia lakossága 15,5 millió.
A legnagyobb kisebbségben élő nemzet Európában a magyar ( kb.5 millió)
Következtetések:
1. Az autonómia , mint a magyarság teljes önrendelkezési jogának megadása az EU-ban nemhogy nem egy kuriózum, hanem természetes igény és természetes dolognak kell tekinteni a emgvalósítását, hisz rengeteg jó példa van erre, ami különösen indokolja pedig az, hogy a legnagyobb európai kisebbségben élő nemzet vagyunk
2. A neoliberális eszmék által hirdetett egyén szabadsága nem egyenlő a nemzet szabadságával, erre nem lehet hivatkozni az autonómiával szemben, addig amíg írásba nem foglalják a magyarság teljes önrendelkezési jogának szabad gyakorlását , addig az elszakított magyar nemzetrészeknek nincs meg a teljes önrendelkezési joguk. Az egyén szabadsága nem szavatolja egy népcsoport, nemzetrész szabadságát .
3. A "kis nép ,kis nemzet vagyunk" elhintett nemzetromboló szlogen abszolút nem igaz, hisz csak 5 nagyobb ország, és 5 nagyobb nemzet létezik az EU-s országokban .Senkinek ne higgyjük el azt, hogy csúszómászó rabszolgaként kell viselkednük ahhoz ,hogy Európa "befogadjon", el kell feledtetni az emberekkel a kis nemzet vagyunk szlogent.
4.Ne feledjük, a magyar autonómiák gyűrűjének létrehozása a jelenlegi országhatárok körül ( erdélyi,felvidéki,kárpátaljai,délvidéki) a nemzet határokon átívelő kulturális - gazdasági egyesítésése felé a legelső lépés , a teljes magyar identitáshoz a kettős állampolgárság intézményének bevezetése szükséges.
5. a több hivatalos nyelv megléte egy országban szintén nem kuriózum, mert rengeteg példa van rá az EU-s és nem EU-s országokban is, ez is természetes dolog, ugyanis hasonló lélekszámú országokban mint Szlovákia több hivatalos nyelv létezik ( Belgium, Finnország, Írország, Luxemburg, Svájc, Olaszország), így a magyarok Szlovákiában (vagy a többi elszakított területen ) nyugodtan kérhetik a magyar nyelv hivatalossá tételét, hisz ezekre van analógia az EU-ban és azon kívül is. A szlovák nyelvtörvény diszkriminatív ( ne csak a helységnévtábla mutassa, hogy magyarok lakta településről van szó, hanem például az orvosi rendelőben vagy hivatalokban is kétnyelvű feliratok legyenek, a pósta is kézbesítse a magyarul címzett leveleket és a hivatalokban az ügyintézés nyelve, a nyomtatványok is legyenek kétnyelvüek, a minisztérium fogadja el magyar területröl a magyar nyelven írt dokumentumokat, ha nem tudják hogyan kell megvalósítani menjenek el 5 milliós Finnországba , ahol 300 ezer svéd él , tanulhatnak tölük.
6. Az EU vizsgálja felül a Benesi dekrétumokat, hisz még mindig érvényben vannak, egy részüket bizonyos esetekben alkalmazzák (kárpótlás, autonómia ellen) ez ellentétben áll sok nemzetközi emberjogi alapokmánnyal , sőt az EU alkotmányával is szemben áll ! Ez nem lehet akadálya az autonómia létrehozásának Felvidéken ! Erdélyben több mint 600 ezer ember aláírásával kéri a Székelyföldi Autonómia létrehozását, ez is természetes igény.Dévidéken évtizedek óta küzdenek az autonómia megvalósításáért mégis mindig van valamilyen ok, ami miatt elodázzák és időhúzással folytatják a további asszimilációt "területrendezés", diszkriminatív törvények révén. http://www.geocities.com/thunsor/tudatosasszimilaciospolitika.pdf www.atrocitasok.atw.hu
7. Még egyszer mondom, a magyar autonómia iránti igény nem valami rendkívüli, egyedülálló kérés, hanem természetes követelés, már jóval korábban meg kellett volna tenni !
8. a nemzetközi jog melletünk áll ( Helsinki záróokmány, Hágai Ajánlások,Európai Tanács ajánlások, ENSZ Emberjogi Bizottság ajánlások, sőt a Trianoni diktátum mellékletében csatolt külön dokumentumban is szerepel az autonómia létrehozás lehetősége,melyet a kisantant országai mind aláírtak ) csupán az akarat hiányzik hozzá, a jogi hátteret illetően lásd a kisebbségi dossziét: http://www.geocities.com/hunsor/pdfdokumentumtar.htm?200516
| |
[4-1]
|