Hírek : Harc a minőségért |
Harc a minőségért
2012.01.20. 20:45
Több írásunkban is foglalkoztunk már azzal, hogy hazánk területére a világ minden tájáról özönlenek a silány minőségű élelmiszerek annak ellenére, hogy mezőgazdaságunk egyedülálló lehetne Európában. A Jobbik és a Zöld Válasz már megtette az első lépést a hazai termékek és a magyar őstermelők megmentése érdekében.
Mondhatnánk úgy is, hogy a nemzeti párt és a belőle létrejött környezetvédelmi mozgalom közösen bebizonyította, van igény a jó minőségű hazai termékekre, csak a megfelelő módon el kell azokat juttatni az emberekhez. Nem új keletű probléma, hogy a multinacionális kereskedelmi láncok a nagyobb profit érdekében olyan lehetetlen feltételeket szabnak a magyar őstermelőknek, hogy eleve halálra vannak ítélve. A vidéki gazdák sokszor még a fenntartási költségeket sem képesek kitermelni, és még összefogással sem képesek felvenni a versenyt a nagytőkével. (...)
Azzá leszel, amit eszel!
Gipsz Jakab nagyon boldog, ha lakóhelye közelében is nyílik egy Tesco, egy Interspar vagy egy Lidl. A hipermarketekben mindent megtalál egy helyen, emellett sokkal ideálisabb a nyitvatartásuk is. Hét közben minden nap munka van, nincs sem ideje, sem kedve vásárolni, így csak a hétvége marad. A multik pedig annyira küzdenek a magyar emberek kényelméért, hogy szombat-vasárnap is nyitva tartanak, ha kell, akár éjjel is. A fogyasztókért mindent, gondolja Gipsz Jakab, miközben örömmel pakolja a külföldi szemetet a kosarába, majd boldogan távozik, hogy még viszonylag olcsón is vásárolt, és még körte ízű szeszesitalt is kapott áron alul.
Átlag Béla már valamivel tudatosabb vásárló, ő már hallott valamit a tévében arról, hogy a magyar termékeket kell keresni, mert azok jobb minőségük. A baj az, hogy Béla a multik reklámfilmjét is látta a minap a Való Világ szünetében, amiben azt mondták, hogy a Tesco elkötelezett a magyar beszállítók iránt, és csakis kiváló minőséget adnak el. Így hát Béla minek menjen a termelőhöz, ha a sarkon lévő hipermarketben is megkapja, ami kell? Bemegy, vesz egy kis Piros Pöttyöst, két liter Pannontejet, egy Vénusz étolajat vagy egy kis Medvesajtot, majd nagyon boldogan viszi haza, hogy csupa magyar terméket vásárolt. Szegény Béla nem is tudja, véres verejtékkel megkeresett pénzével folyamatosan a holland Frieslandet, a francia Bunge-csoportot vagy a Bongraint gazdagítja.
Minőség Szabolcsból Budapestre
A magyar fogyasztónak megvan az igénye a minőségi hazai termékekre, élelmiszerre, csupán a vásárlási lehetőségek vannak előle elzárva. A magyar őstermelők pedig szívesen kiszolgálnák a fogyasztókat kiváló termékeikkel, csupán a multinacionális vállalatok markában vannak. Számos közgazdász és gazdasági szakember kimutatta már, hogy ha csak minden vásárló 10-15 százalékkal több magyar árut vásárolna, az évente több százmilliárd forintos pluszt jelentene a gazdaságnak. Mint számos más problémával, az itt kivesézettel is az a fő gond, hogy a Jobbikon kívül senki más nem keresi a megoldást. (...)
Szanyi Ágnes teljes írását a Barikád hetilap friss számában olvashatja. Vegye a lapot, támogassa a nemzeti sajtót!
|